Czy istnieją motocykle, które lepiej trafiają do kobiet? A jeżeli tak, to jakich modeli najlepiej jest poszukiwać? Oto najpopularniejsze modele wśród płci żeńskiej!
Jeżeli mowa o motocyklach, trudno jest tak naprawdę mówić o konstrukcjach, które idealnie sprawdzą się w przypadku tylko jednej płci – nieważne, czy chodzi o mężczyzn, czy kobiety. Motocykle bowiem w żadnym wypadku nie są konstruowane pod potrzeby danej płci, a najzwyczajniej w świecie mają spełniać swoją rolę, czyli dostarczać emocji podczas jazdy na dwóch kółkach. W środowisku motocyklowym jesteśmy jednak w stanie wyróżnić pewne modele, które uważane są za takie, które wyjątkowo mogą przypaść do gustu kobietom.
Tak naprawdę próżno jest tu szukać wyjątkowych cech, które mogą sprawić, iż płeć piękna będzie wybierać te konkretne modele, które wymieniamy poniżej. Jest to raczej kwestia obiegowej opinii, a nie konkretnych cech. Czym bowiem może różnić się motocykl dla mężczyzny od motocykla dla kobiety? W każdym z tych przypadków będą raczej decydować osobiste preferencje, choć poniżej przedstawimy konstrukcje wybierane przez panie częściej niż ma to miejsce w przypadku innych modeli.
BMW G650GS to praktycznie szablonowy przykład lekkiego cruisera idealnego. Dlaczego? Jest to modyfikacja ponadczasowego F650, który był naprawdę popularną maszyną kilkadziesiąt lat temu. Ta konstrukcja ob Bawarczyków posiada kilka bardzo istotnych zalet – mała waga pozwala na uzyskanie dobrego przyspieszenia mimo stosunkowo niewielkiej mocy o wysokości 48 koni mechanicznych. Użytkownicy zwracają również naprawdę sporą uwagę na dobrą bezawaryjność oraz niski próg wejścia dla tego motocyklu.
Wady? Tylko jedna tarcza hamulcowa, co sprawia, że hamowanie nie jest zbyt efektywne, a także bardzo miękki amortyzator oraz mały zbiornik paliwa. Niewielka jest jednak również cena – około 7000 złotych na rynku używanym.
Wyświetl ten post na Instagramie
Model VT750C możemy uznać za szablonowego cruisera, który mimo sporego wieku nadal naprawdę daje sobie radę. Waga 262 kilogramy oraz moc 46 koni mechanicznych współgrają ze sobą dosyć dobrze, a dodatkowo pojemność silnika sprawia, że tego typu motocyklem możemy bez problemu poruszać się z prawem jazdy kategorii A2. Dodatkowym plusem jest małe spalanie, lecz za to po raz kolejny będziemy musieli borykać się ze średnimi hamulcami.
Suzuki Gladius to bardzo specyficzna maszyna, która potrzebuje naprawdę dobrej opieki, by móc służyć dobrze. Jeżeli jednak damy jej wystarczająco dużo miłości, Gladius będzie znakomitym partnerem przy wszelkich wyprawach oraz przejażdżkach. W jego przypadku możemy mówić o bardzo dobrym stosunku masy (202 kilogramów) do mocy (72 konie mechaniczne). Małe spalanie i spory zbiornik również naprawdę dają radę, a sam Gladius jest w środowisku uznawany za bezawaryjny pojazd.
Na co należy uważać? Przede wszystkim na opony, które muszą być do tego modelu dobrane wręcz perfekcyjnie. Kanapa również pozostawia wiele do życzenia, lecz ją możemy akurat w każdej chwili zmienić.
Zdj. główne: Marius Oprea/unsplash.com